Srečal sem Boga (2.)


Bil je eden izmed tistih sivih, turobnih, ničvrednih zimskih dni, ko mraz in megla udarita v nižino. Mesto je postalo brezbarvno in smukal sem se mimo brezobraznih ljudi, ki so kot nalašč vsi drli proti meni, tako da sem se moral v svoji vljudnosti umikati zdaj enemu, zdaj drugemu. Že od daleč sem uzrl svojo številko trole, ki jo je nosil avtobus, eden izmed tistih, za katere sem se vedno znova vpraševal, zakaj sploh še smetijo po naših cestah. Nabito polna trola, ki je kar puhtela, ko sem vstopil, prostega sedeža seveda nisem našel. Že vstopil sem z mržnjo in studom, s slabo voljo, ki sem jo tisti dan prenašal s seboj. Nedaleč od mene, kot nalašč, skupina najstnikov, zaprtih v svoj svet, ki ne pozna osnovnega bontona, kot da so sami na avtobusu, vsi smo morali prenašati njihova modrovanja in poslušati glasbo iz zvočnika, ki so ga imeli s seboj. Poskušal sem jim izkazati svoj gnev, ki sem ga čutil, z ostrimi pogledi, ki sem jih usmerjal v njihovo smer, a kaj, ko se nihče ni zmenil zame. Nekaj postaj kasneje, ko se je avtobus vendarle malce izpraznil, sem dobil somišljenika, ki je prav tako preziral nadobudno mladež. Sedel je poleg mene in verjetno bi se z njim celo zapletel v pogovor, če ne bi tako izrazito zaudarjal. K sreči se je kmalu odločil za izstop, seveda ni šlo, da me ne bi s svojim cekarjem, ki ga je do tedaj pestoval v naročju, nehote sicer, butnil, tako da sem preštel, da imam še vsa rebra. Njegovo opravičilo sem pospremil z ironičnim nasmeškom. Mladina je bila še kar glasna, ušesa je imela še vedno zaprta za moje glasno pokašljevanje, ki je bilo namenjeno prav njim. Premetavalo me je po lesenem sedežu, tako da sem poleg reber čutil še vse ostale kosti. Ceste, ki jih venomer krpajo, a nikoli ne zakrpajo, sem si mislil. Piko na i je dodal šofer, ki je bil malce na levem, malce na desnem pasu, sunkovito je ustavljal in še sunkoviteje je speljeval, za to pa si je prislužil prenekatero kletev mojih misli. Prav vsega sem imel dovolj in čakal sem, da že končno dospemo do te zadnje postaje. Naenkrat zabrni telefon, eden izmed tistih klicev, ko se najraje sploh ne bi oglasil. A naj bo, dvignem in začnem razgovor v želji, da bi ga čim prej končal. Pomagalo ni tudi nekaj vljudnostih fraz, ki sem jih prejel s strani sogovornika, in ker so se dotikale mojega nedavnega dela, ki sem ga opravil z odliko, so malce nahranile moj napuh, a moje zagrenjenosti niso odpravile. Še vedno sem iskal načine, kako kar najhitreje končati nepomemben pomenek. Avtobusar je še enkrat več krepko stisnil zavoro, moj nahrbtnik je dobil krila, sam pa sem komajda ubranil pritisk, da nisem začutil še druge polovice reber. Preko sprednjega stekla zrem v rdečo, ki nas je ustavila, nato pa podzavestno z roko obrišem orošeno šipo na svoji desni, ob tem pa še vedno vljudnostno odgovarjam svojemu sogovorniku. Ozrem se skozi napravljeno »okence« in v avtu, ki je stal na drugem pasu, uzrem deklico, ki se je takisto igrala, kot sem se sam. Pogleda me z okroglimi modrimi očmi in se mi nasmehne ... za trenutek se zmedem, pogledam v tla ... in ko se ozrem nazaj, me tam še kar čakajo okrogle modre oči in iskren nasmeh ...

... popolnoma zmeden ne vem več, kako bi nadaljeval pogovor, misli so se mi izgubile ...

... ona pa me gleda, se mi smeji in tik preden smo se premaknili, mi zamahne z roko v pozdrav ...

... bilo je, kot bi sanjal ...

... Ko je Gospod nazaj peljal sionske jetnike,  nam je bilo, kot bi sanjali,  (Ps 126, 1)...

... na obrazu se mi je sam po sebi izrisal nasmešek ...

... tedaj so bila naša usta polna smeha  in naš jezik radostnih pesmi (Ps 126, 2) ...

... naslednji trenutek sem stal na postaji in zdelo se mi je, da bi stopil do vsakega mimoidočega, ga objel, mu zaželel lepo besedo, kot je ona meni ...

... srečal sem Boga ... pomahal mi je v pozdrav in me rešil jetništva moje nečimrnosti in mojega ega ...

... Da, velike reči je Gospod za nas storil: razveselili smo se! (Ps 126, 3) ...

... srečal sem ga za tistimi nedolžnimi očmi, ki so me znale sprejeti, čeprav jaz nisem znal sprejeti njih ...

... in plamen druge sveče, ki počasi, a vztrajno odkriva veličino Bližnjega ...

Komentarji

Priljubljene objave