Svetost, ne grešnost
Prispevek za časnik Novi glas, v prilogi Bodi človek:
Zavedanje grešnosti ima
pomembno mesto znotraj krščanskega življenja. Vsaka evharistija se konec koncev
začenja s kesanjem, pred veliko nočjo in božičem, največjima praznikoma, imamo
postni in adventni čas, v katerem je poudarjena spokornost. Iz sveta je
izginila grešnost, občutek za greh, greh kot tak. Vendar se tokrat ne bi
posvetil tej misli, pač pa grešnosti v povezavi s svetostjo. Ali bolje,
svetosti kot taki, saj sem mnenja, da smo morebiti bolj kot na grešnost
pozabili na svetost.
Obračam se na prof.
Antona Strleta, ki v uvodu v Koncilske odloke zapiše: »Ni dobro govoriti o grešni Cerkvi, ker greha ni mogoče prištevati k
njenemu bistvenemu jedru, saj je Cerkev bolj Kristusova kakor pa naša in ne bo
nič izgubila, ko bo končno greh iz nje odstranjen.« Sam bi si drznil iti korak
dlje, korak na začetek ali korak na konec, korak, katerega središče je Jezus
Kristus.
Najprej se lahko
vprašamo, kako pa je bilo v začetku? In odgovor je precej preprost, z njim pa
mi vsakič znova postrežejo, teološko sicer nepodkovani, veroučenci. Ko si
predstavljamo, kakšen je bil prvi človek pred grehom, je njihov odgovor, da je
bil vesel. Ker še ni grešil. V samem bistvu je bil človek ustvarjen kot vesel
(kot svet), podarjena pa mu ni bila grešnost, pač pa k njegovemu bistvu spada
svoboda, izkoriščanje le-te pa potem pripelje do greha. Grešnost torej ni
bistvena za človeka.
Podobno ugotovimo, ko
zremo h koncu časov. Strle za Cerkev napiše, da bo eshatološka, poveličana
Cerkev še vedno Cerkev, odvzeto ji bo nebistveno in to je greh. Tudi odrešenemu
človeku bo odvzeto bistveno, greh. In še vedno bo človek. Človek, ki se bo
vrnil v objem usmiljenega Očeta.
Ta začetek in konec pa
ima svoje bistvo v pravem Bogu in pravem človeku, Jezusu Kristusu. Ne, ni bil
le Bog, pač pa tudi pravi človek, če pa je bil pravi človek, brez greha, pa
pomeni, da grešnost ni del človeškosti, pač pa, da je to svetost. Saj ne
nazadnje nekatera grešna dejanja označimo za nečloveška, to pa bi mogli reči
pravzaprav za vsa človeška dejanja (tu bi mogli dodati, da tudi v raju grešnost
pride v podobi kače, torej ne nekaj, kar je znotraj, pač pa zunaj človeka).
Naša pot je končno pot
svetosti. Grešnost nam to svetost onemogoča, kot so pravilno ugotovili
veroukarji, sedaj bomo morali to spraviti le še v zavest. Da nam grešnost
jemlje veselje, svetost pa je tista, ki nam ga vrača. Če bomo to uspeli
spraviti najprej v zavest, nato pa še v naše delovanje, potem bo imel svoj
smisel ne le postni, pač pa tudi velikonočni čas, ki mu sledi. Središčna točka je
ravno zato vstop v skrivnost groba, skrivnost vstajenja, ki pa je hkrati tudi
skrivnost našega krsta, tako nam vsaj govori bogoslužje velikonočne vigilije.
Zato moremo veseli, ne nad svojo zmago nad grešnostjo (ker to bi bila, če bi
premagali samega sebe), pač pa Kristusovo zmago nad grešnostjo, stopiti
naslednji dan na ulice in z velikonočnimi procesijami oznaniti oznanilo te
zmage. To je hkrati vabilo vsakemu, saj je prav za vsakega bistvena svetost.
Kdo pa si ne želi biti preprosto človek, torej preprosto vesel, torej, svet?
Komentarji
Objavite komentar