Konkretnost velikonočnega oznanila s pomočjo spodbude papeža Frančiška
Povej
nam, Marija,
kaj
si videla na poti!
Grob
Kristusa živega
in
slavo sem videla vstalega,
angelske
priče, prtič in povôje.
(pesem slednica pri dnevni maši na veliko noč
Gospodovega vstajenja)
Odlomek iz čudovite
pesmi, ki se bere po drugem berilu na velikonočno nedeljo, prikaže dialog med
Cerkvijo, torej nami kot zbranim ljudstvom in Marijo Magdaleno. Njo, ki je bila
prva priča vstajenja, sprašujemo, pravzaprav rotimo, naj nam pove, še enkrat
več oz. vsakič znova, kaj je videla na poti. Tako odrešilen odgovor, ki je
nabit z veseljem, v katerem nam Marija spregovori kot zares živa priča: »Grob Kristusa živega in slavo sem videla
vstalega …« »Refren«, v katerega bi se lahko poglabljali znova in znova. V
pastoralnem letu Radosti ljubezni, kot
ga je Cerkev na Slovenskem v letošnjem letu poimenovala v želji, da bi
premišljevali, poglabljali in živeli istoimensko papeževo posinodalno spodbudo,
pa ima ta refren poseben ton. Zdi se, da je papež svojo spodbudo uglaševal
ravno nanj.
»Zato
bi rad videl živega Kristusa, navzočega v mnogih zgodbah ljubezni.«
(AL 59) Povej nam, Marija, kaj si videla na poti, torej Cerkev sprašuje Marijo
in če bi njen odgovor sintetizirali s papeževim, bi se glasil, da ga je videla
v mnogih zgodbah ljubezni. Še več: »Gospodova
navzočnost prebiva v resnični, konkretni družini, z vsem njenim trpljenjem,
boji, radostmi in njenimi vsakdanjimi zadevami.« (AL 315) Velikonočno oznanilo,
ki ga Marija pove učencem, torej prvi Cerkvi, oznanilo, ki Petra in Janeza tako
pretrese, da stečeta h grobu, da tudi sama postaneta priči, je pravzaprav
konkretno življenje družine, ki velikonočne praznike doživlja v vseh
razsežnostih. Doživlja skupno življenje pri mizi zadnje večerje, doživlja
skupne molitvene boje, v katerih marsikdo kot učenec omaga, doživlja
preizkušnje velikega petka v vseh razsežnostih trpljenja, ki ga je doživljal
Kristus in doživlja tudi odsotnost, grobno tišino in smrt velike sobote. Po
vsem tem dobi velika noč še tako večji pomen: grob Kristusa živega sam na sebi
postane priča, saj je postal vir odrešenja. Tako morejo tudi grobovi naših
družin, ko se mnogokrat in v mnogoterih stiskah zdi, da je zlo dobilo svojo
bitko, da, prav ti grobovi morejo postati same na sebi priče, vir odrešenja.
Misel o Božje
navzočnosti ima svoj izvor v Pavlovi misli: »Ne
živim več jaz, ampak Kristus živi v meni.« (Gal 2,20) Zdi se, da nam je
duhovnost, ki iz tega izhaja, na Zahodu bolj tuja kot v Vzhodnih Cerkvah. Tako
pravi Špidlík: »V spisih V. Losskega
beremo, da vzhodna tradicija duhovnost razume kot 'življenje v Kristusu' in ne
kot hojo za Kristusom.« (Tretji dan) Eden glavnih likov mojstra psihološkega
realizma Dostojevskega, Aljoša Karamazov, pravzaprav pooseblja idejo, kaj
pomeni biti Kristusova ikona, podoba Boga med ljudmi. Če delitve, ki redko
prinašajo kaj dobrega, postavimo ob stran, moremo najti tudi za našo, evropsko
duhovnost, ki se je znašla v krizi, enega izmed možnih virov. Četudi se zdi, da
smo se sprijaznili z mislijo, da je Bog mrtev (kako ironično, da se v istem
romanu Dostojevski z anti-likom Aljoše, torej njegovim bratom Ivanom, poigrava
ravno s to mislijo in se s tem približa Nietzscheju), lahko odkrivanje, kako
Bog prebiva v konkretnih zgodbah ljudi, postane odrešilen grob za nas in naše
življenje. Treba je le vprašati: kaj si
videla?, treba je le odhiteti h grobu, kjer nas čaka Kristus, ki preko
ljubezenskega pisma, ki ga je izpisal na križu, piše nove ikone, nove zgodbe
ljubezni v konkretnih družinah, z vsem
njihovim trpljenjem, boji, radostmi in njihovimi vsakdanjimi zadevami.«
Besedilo je bilo pripravljeno za prilogo Bodi človek, časnika Novi glas.
Komentarji
Objavite komentar