si - državljan - ne - kristjan - ?


Predstavljam si, da stojim v nekem uradu v vrsti. Saj veste, tiste nadležne vrste in tisti še bolj mukotrpni uradi, z morjem okencev, številkami na njih, črtami na obrabljenem linoleju. Sovražim urade. Ampak to je zgodba za drugič. V mislih si torej vizualiziram, kako stojim v takem namišljenem uradu. Dve okenci sta kamor se ljudje postavljajo v vrsto. Na drugih pravzaprav ne opazim napisa. Od daleč torej pogledam, in vidim, da na enem okencu piše kristjani, na drugem pa državljani. 

Zanimiva razdelitev zagotovo. Kakšen samooklicani razlagalec Svetega pisma bi mi takoj verjetno obrazložil, da je to temeljno ločenost Cerkve od države povzročil sam Kristus s tistim slavnim: Cesarju cesarjevega, Bogu božjega (če bi sploh prišla tako daleč, ponavadi se spotaknemo ob prepričanju, da Jezus Cerkve, take kot je imamo, ni hotel...). Skratka zmeden sem kam naj se postavim. Zato pristopim k okenčku za informacije, da bi vedel kako naj se opredelim. Kristjan sem od svojega krsta dalje, to pa se je zgodilo zgolj nekaj mesecev po rojstvu. Zares, Slovenec sem malce manj, če štejemo da sem državljanstvo (zaradi birokratičnih napak) prejel '91. leta.

"Dober dan, se opravičujem, ampak ne vem čisto točno v katero vrsto naj se postavim..." nagovorim gospo srednjih let za okencem, saj veste, eno izmed tistih tipičnih gospa, ki sedijo za okenci. Frizura še iz prejšnjega režima, zadovoljnost s sabo na vrhuncu, pripravljenost za delo v geografski depresiji. Ravno si je lakirala nohte. 
"Ja poglejte gospod, to pa se jaz ne morem namesto vas odločit. Če ste državljan Slovenije potem pojdite levo, če kristjan pojdite desno. Preprosto. Ne znate mogoče brati?"
Pričakoval sem tak odziv (mislite, da imajo predmet na šoli za takšno usklajenost?). 
"Veste gospa, težavo imam, ker se smatram za oboje. Torej prav tako kot državljan se čutim tudi kristjan."
V svoji živčnosti je zaprla lak za nohte in me pogledala prek svojih naočnikov. 
"Poglejte gospod. Cerkev in država sta ločeni. Torej, če ste državljan ste državljan in ne kristjan. In če ste kristjan, ste kristjan in ne državljan. Torej če ste državljan, prosim postavite se levo. Če kristjan desno. Če bi se radi pritožili, pa imate tamle obrazec, prosim izpolnite ga, taksa je 1,32€, pa prosim pokažite mi osebni dokument. Jasno?"

Kar preveč podatkov za vsega skupaj nekaj sekund. Prikimal sem in se odpravil v park in usedel. Že nekaj časa vem, da mi poskušajo to ločenost vsiliti pred oči. Počutim se, kot v osnovni šoli, kjer so na vsakem koraku svoj čas propagirali jutranji zajtrk, kako da je zdrav. Po nekaj letih sem sicer vedel, da je v ozadju le to, da se je za malco porabilo preveč. A kdo je bil takrat na to pozoren in vseskozi so mi skušali vcepiti to misel zdravega zajtrkovanja v glavo. Prav tako sedaj. Ločenost mora biti in je. Radikalna. Torej na celi črti. Kar ni bilo narejenega v 45. letih, mora biti zagoto narejeno sedaj v dvajestih. Z miselnostjo, da je zajtrk doma zdrav bi šola, čeprav mizerno, privarčevala. Z idejo, da kristjanovo življenje spada zgolj in samo v Cerkev, pa bomo dobili vpliv, ki je vsekakor vreden veliko več. Tako se kristjani ne bodo več odločali tako, da bi vključili Kristusa v svoje življenje. Ne. Kristus spada v cerkev, trdno zaprt za vrati tabernaklja. Ko stopim iz cerkve, pa se moje življenje začne v ločenosti. Če ne, sem smatran za fanatika. 
Torej. Imaš tri možnosti. Stopi v vrsto kristjani, ko je za to točno odmerjen čas. Ves preostali čas stoj v vrsti državljani, s tem, da nikakor ne smeš kakršnekoli informacije iz desne vrste prenesti v levo. Če ti to ne uspe, potem je še ena vrsta. Fanatiki. In dogaja se že, da me ljudje iz desne vrste, ki se držijo točno določenega časa in kraja, postavljajo v to tretjo vrsto. Ne zamerim jim.
Takšna občutja me prevevajo v teh dneh. In bojim se, da se bo čez čas zgodilo, da ne bom imel niti več možnosti se postaviti v desno vrsto, tudi ob točno določenem času. Ne. Ko se bom enkrat postavil v eno vrsto, se v drugo ne bom mogel več. Saj bosta ločeni s pregrado. Zares, ločeni.

Komentarji

Priljubljene objave