Učitelj kot oznanjevalec evangelija – učenje z zgledom v digitalni dobi?



Prispevek je bil pripravljen za Teden vzgoje, ki ga organizira Društvo katoliških pedagogov Slovenije

Preberem naslov Učitelj kot oznanjevalec evangelija in si rečem: tu ste me pa našli. Najprej nisem učitelj, pač pa katehet. V prvi vrsti sicer res oznanjevalec evangelija. O tem bi bilo moč kaj napisati. Ob podnaslovu se stvari bolj zakomplicirajo. Učenje z zgledom v digitalni dobi? Se zavedate, da me moji veroučenci večinoma poznajo zgolj in samo iz učilnice, kjer se učimo in pogovarjamo o Bogu? Ta učilnica ima svojo slabost: omejena je s prostorom in časom. Vstali Kristus, tisti, ki so ga učenci doživeli, ki je spremenil tok njihovega delovanja, ni bil omejen ne s prostorom ne s časom. Vstopi pri zaprtih vratih, hkrati se prikaže na dveh mestih … Mene pa prostor omejuje, saj lahko le govorim o življenju zunaj učilnice. O dejanskem, realnem življenju. Tudi čas me omejuje, saj so mi namenili 50 minut na teden in še to ne vsak teden. Bi se naučili dobro govoriti kakšen tuj jezik, če bi se učili 50 minut na teden? Bi. Vendar bi trajalo kar nekaj časa. Za Vstalega Kristusa pa se zdi, da izkoristi vsak trenutek znotraj omejenega časa (pot v Emavs, prikazovanja), da se pokaže svojim. Za učenje z zgledom nimam ne primernega prostora ne časa. Imam občutek, da smo pri verouku kot učenci zbrani v dvorani zadnje večerje, čakajoč prihoda Svetega Duha (beri birme in njegovih darov), kjer pa so vrata iz strahu pred Judi (beri realnim zunanjim svetom) zaklenjena. Morebiti je potemtakem res eden izmed načinov učenja z zgledom, da mi veroučenci v digitalni dobi sledijo na Instagramu, Facebooku, ter da si končno omislim Snapchat. Peščica mi dejansko sledi na prvih dveh družbenih omrežjih. In če pomislim, verjetno zato, ker sem v njih prebudil neko zanimanje. Bolj bi bil vesel, če bi to zanimanje prebudil Jezus. Ampak on je lahko dostopen v tem načinu zgolj preko mene. Če bom objavil kaj koristnega, kaj kvalitetnega, ali ne bi mogel reči, da učim z zgledom v digitalni dobi?
Še enkrat preberem naslov: Učitelj kot oznanjevalec evangelija – učenje z zgledom v digitalni dobi?, si rečem: kakorkoli našli ste me. Težko vam odgovorim na vprašanje, kaj pomeni učiti z zgledom v digitalni dobi in biti učitelj kot oznanjevalec evangelija. Današnji godovnjak, sv. Gregor Veliki, mi prihaja na pomoč. Naslov Veliki si je zaslužil s tem, da je poudaril, da je on, papež, služabnik Božjih služabnikov. Morebiti pa je ravno ta zgled tisti, ki uči v digitalni dobi. Morebiti nam ga daje on, ki je, sodeč po obdobju, v katerem je živel, že davno za časom.  Učitelj kot oznanjevalec evangelija … Učitelj, služabnik Božjih služabnikov, kot oznanjevalec evangelija. Učenje z zgledom v digitalni dobi … služiti Božjim služabnikom z zgledom v digitalni dobi. Da, kakorkoli, smo Božji služabniki, služimo Božjim služabnikom v digitalni dobi. Ne sliši se slabo. Naj nam bo v izziv, premišljevanje, morda celo odgovor. Hvala, sv. Gregor!

Komentarji

Priljubljene objave