Hitro navrženo... Fast writing


Ne čudim se zakaj je tako. V teh dneh, ko se mučim z mulci 5. in 6. razreda, ko me kar srce boli, da ne ločijo med zakramenti in zapovedmi, in tako postane "ne kradi" eden izmed zakramentov in tako dalje... Prosim, ne glejte me tako, kot kolegica v poslu kateheze, ki ji ni jasno kako lahko nekomu dam oceno 2 (zd). Meni tudi to ni jasno, ampak z drugega stališča, ker mi ni jasno kako bo tak otrok prišel pred škofa in dejansko izpovedal svojo vero. Pred vsako veroizpovedjo je pač potrebna kateheza, kako naj izpovem vero v nekaj kar sploh ne poznam? Tako Jezus Samarijanki lepo odgovori: »Če bi poznala Božji dar in če bi vedela, kdo je, ki ti pravi: ›Daj mi piti,‹ bi ga ti prosila in dal bi ti žive vode.« (Jn 4,10)
Seveda, Oče je tudi usmiljen in zagotovo je nepravično do otroka, da bi ga matral zaradi nepomembnih reči, kot je deset zapovedi, kaj šele 5 Cerkvenih ali 6 resnic...Ali pa zakramenti? "Poslušajte, saj boste hitro opravili?", me je vprašala mati, ki je svojo hči pripeljala, da popravlja oceno. "Ni odvisno od mene...", sem ji v strahu, da bom ob spraševanju spet naletel na grobno tišino in gledanje v prazno, odgovoril. Pa je bila dvojka. Če bo Oče tako usmiljen, kot sem jaz pri tem spraševanju, če me bo Oče tako spraševal na končnem izpitu in iz mene vlekel odgovor za dejanja, ki sem jih storil, potem mislim, da imam apartma s pogledom na morje slavečih angelov v nebesih že rezerviran. 
"Kam pa gremo po smrti?", sem zadnič vprašal deklino, ki ni ravno vedela kaj praznujemo na veliko noč. Poskušal sem jo pripeljati, preko odgovora do nebes, da kdo pa nam je odprl ta ista nebesa in kako je to storil, pa se je žal ustavilo. Kam gremo po smrti? "V grob." Zagotovo. Strinjal sem se. "In kam potem?". Spet. Grobna tišina. 
In kaj se zgodi po birmi? Vsip. Po eni strani bom rekel, da je to še dobro. Pa ne me narobe razumeti, ampak ne predstavljam si množice vernikov (še večje, kot je sedaj, če sem malce ciničen), ki bi namesto tega, da so pri zakramentu sv. evharistije, mislili da nad njimi izvajam drugo božjo zapoved posvečuj Gospodov dan. 
In kako se ta zgodba nadaljuje. Kot sem nakazal že v prejšnem zapisu. Javno mnenje je tisto, ki izoblikuje pogled marsikatrega znotraj te množice. Javno mnenje je, da so duhovniki če že ne pedofili ali homoseksualci, pa vsaj zapiteži. 
Res je, se najde kdo med njimi, ki ima težave z alkoholom, težave z otroki, težave s celibatom, težave s homoseksualnostjo. Da, najde se. Še več pa se jih najde, ki jih ima težave z nami in našim mnenjem, ko siciramo vsak gib duhovnika, da bi ga lahko umestili v eno izmed zgoraj naštetih kategorij. In ko mogoče (po slučaju) le ne najdemo nobene primerne skupine, se zgodi, da mogoče, ampak res mogoče, ugotovimo, da je ta gospod pa kar fajn. No, vsaj do prvega "kiksa". 
Še enkrat, kje je izvor tega? Javno mnenje...Ob branju dnevnega časopisa ugotavljam to. Poglejmo primer: 
Tale zapis (pa ne da bi se hvalil ali precenjeval) bi se lahko uvrstil v nek cajtng, tam nekje na sredino. Zakaj se to ne bo zgodilo? V njem namreč avtor izraža svojo neumno pripadnost RKC in politično pripadnost desnici, te dve opciji zagotovo namreč delujeta kot eno. To bil verjetno urednikov odgovor če bi se pred njim pojavil s kakšnim takim člankom. Pa recimo, da bi se vseeno tale tožba osameljenega v puščavi vrednot, našla tam nekje med trači pri zadnjih straneh. Kako bi se odzvali? Spodaj podpisani M.V. bi veljal vsaj za verskega fanatika, ki mu že od rojstva perejo možgane in jih ima že tako do kraja oprane, da je način razmišljanja tako cerkven da to pa pač ni za javno objavo... 
Res grozno bi bilo, da bi bralci slišali kaj pozitivnega slišali o Cerkvi. O, že je pa prav, da slišijo o Zvezi borcev. To je edina zveza, ki je ohranila svoje vrednote svojo moralnost, ki ji rastejo člani. Včlanite se v to zvezo in Bog ne daj, aja, ne se opravičujem, tega tako ali tako ni hm... torej Izmišljotina neracionalnega uma ne daj, da bi se o tej zvezi kaj takega reklo...

Skratka če potegnemo črto. V zgoraj napisanem članku avtor kaže svojo nestrpnost, do politične opcije, ki je bila temelj kasnejše osamosvojitve. Izraža pripadnost in fanatičnost do RKC. Verjetno ima oprane možgane. Svoje gledanje spravlja na mlajši rod, ki ga zatira s svojim spraševanjem in pričakovanjem, da bodo pokazali vsaj osnovno znanje in pa kanček zanimanja. Človek, ki je to napisal, ni zmožen opravljati kakršnekoli službe javnega značaja, saj ima oprane možgane. Prav tako ne more opravljati službe pedagoškega značaja, saj bi te vrednote, se opravičujem, izmišljotine lahko prenašal na mlajši rod. Skratka ne more opravljati nikakršne službe, kakršnega koli značaja, saj javno izraža svojo veroizpoved, s tem pa (ostro) gledano, kot pravi novi gimnazijski pisec ustave, ne more biti državljan in vernik hkrati. S tem bi bil shizofrenik. Eno ali drugo. Torej, najbolje bo, da je ta pisec tiho. Tiho naj v kotu temačne cerkve tiči pred svojim Bogom in moli za svoje mesto v nebesih. Tu ga namreč nima.

Komentarji

Priljubljene objave